Etykiety wielowarstwowe - jakie wyróżnia się ich rodzaje?
Etykiety wielowarstwowe można podzielić na wiele rodzajów. Wyróżnia się m.in. etykiety peel off, typu sandwich, czy też takie, które owijają produkty w formie banderoli. Dostępne dla zainteresowanych są też modele typu booklet. Każdy producent może samodzielnie podjąć decyzję na temat tego, który konkretnie materiał najbardziej mu się przyda przy znakowaniu opakowań i umieszczaniu na nich informacji. Przy stosowaniu etykiet wielowarstwowych producenci decydują o tym, ile mają one konkretnie posiadać warstw. Wszystko zależy od tego, czy produkty będzie wypuszczało się na rynek krajowy, czy też może europejski lub światowy.
Wykorzystanie etykiet peel off
Etykieta peel off najczęściej występuje w branży kosmetycznej, chemicznej oraz farmaceutycznej. Wtedy właśnie stosuje się etykiety samoprzylepne, które będą posiadać dostatecznie dużo miejsca na umieszczenie na nich:
• składu produktu,
• sposobu działania,
• zastosowania produktu.
Etykiety dwuwarstwowe na opakowaniach wyglądają estetycznie, nie odstraszają klientów i na pewno zdołają pomieścić w sobie wszystkie ważniejsze wiadomości przekazywane klientom. Poza tym producent może wykorzystać ją do celów reklamowych, tak aby poprawić wizerunek firmy w oczach społeczeństwa. Często produkty posiadają bardzo niewielkie opakowania, wtedy najlepiej sprawdzą się etykiety trójstronne typu peel off (także w ofercie Cyfrowej Drukarni Etykiet Arti-Bau – artibau.pl). Można z nich skorzystać np. na dezodorantach, kremach, itd. Odbiorcy nie będą mieć problemów z uzyskaniem informacji o składzie danego dezodorantu lub też innego produktu, zależnie od tego, co zdecydują się zakupić. Duża część produkowanych towarów dostarczana jest później na rynek zagraniczny, a więc producent staje przed koniecznością nadrukowania informacji w kilku językach, aby wiadomości były zrozumiałe dla wszystkich, nie tylko dla Polaków. Etykiety dwustronne cechują się pod tym kątem pełną funkcjonalnością i to właśnie w nie powinno się w takich przypadkach inwestować.
Zwiększenie czytelności tekstu
Etykiety trójstronne wykorzystujące wiele warstw pozwalają na zwiększenie czytelności tekstu, ale też na możliwość użycia zdecydowanie większej czcionki. To przyda się zwłaszcza przy produkowaniu produktów, z których korzystać będą głównie osoby starsze. Wiadomo, że często występują u nich problemy ze wzrokiem, więc czcionka znajdująca się na etykiecie musi być dopasowana do ich wieku. Etykieta peel off jest też materiałem coraz częściej występującym w branży spożywczej. Na takich etykietach można umieszczać np. kupony konkursowe, ale też przepisy kulinarne, aby jeszcze bardziej zaciekawić potencjalnych odbiorców i przekonać ich do danych produktów.
Drukarnia Etykiet Arti-Bau
ul. Brzozowa 8
55-040 Ślęza
Tel. 717822678