Koliber prowadził Lekcje Ekonomii dla Młodzieży w szkołach
Dobiegła końca wiosenna edycja Lekcji Ekonomii dla Młodzieży (LEM), do której przystąpiło 24 szkół ponadgimnazjalnych w całym kraju. W ramach wolontariatu lekcje prowadzili członkowie Stowarzyszenia KoLiber i Instytutu Misesa.
W dwudziestu czterech liceach w Polsce odbyły się Lekcje Ekonomii dla Młodzieży, podczas których uczniowie mieli możliwość poznać podstawy rządzące szeroko rozumianym zjawiskiem, jakim jest rynek. Młodzież dowiedziała się m.in., że ekonomia wbrew stereotypom jest nauką humanistyczną, a nie ścisłą, jak wygląda kreacja pustego pieniądza i co jest przyczyną inflacji, co motywuje człowieka do działania oraz jak bardzo skomplikowany jest proces produkcji nawet najprostszej rzeczy jak np. ołówek. Pełny cykl lekcji składał się z 6 zajęć. Do projektu przystąpiły również dwie siedleckie szkoły- I Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Świętej Rodziny oraz II Liceum Ogólnokształcące im. Św. Królowej Jadwigi.W kolejnej edycji Lekcji Ekonomii dla Młodzieży siedlecki oddział KoLibra spodziewa się większego udziału szkół w naszym mieście.
LEM powstał z wizji połączenia predyspozycji dwóch organizacji o różnym potencjale. Pierwszą z nich, posiadającą duże możliwości organizacyjne jest Stowarzyszenie KoLiber, natomiast druga – Instytut Misesa to prężnie rozwijająca się instytucja naukowa i wydawnicza. Celem projektu jest nie tylko łatwiejsze zrozumienie mechanizmu rynkowego, ale też na nabycie nowych kompetencji, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli wyróżnić się w środowisku zawodowym i społecznym. Mając to na uwadze lekcje LEM są ciągiem logicznie ze sobą połączonych tematów. Każda z nich jest zaprojektowana w innowacyjny sposób – w myśl łacińskiej zasady „słowa uczą, przykłady pociągają”.
Projekt LEM oprócz znajomości teorii, kładzie nacisk na przygotowanie praktyczne. W zaplanowanych interakcjach, grach, scenach i zadaniach to uczniowie są głównymi bohaterami.
Komentarze