Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych i czemu ten proces służy?

  • 16.12.2020, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych i czemu ten proces służy?
Posługując się możliwe najbardziej zwięzłą definicją wyjaśniającą, czym jest pozycjonowanie stron internetowych, frazę to należałoby określić jako komplet działań, które należy podjąć, aby wypozycjonować daną witrynę wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten jest dość skomplikowany, jednak przy odpowiednim nakładzie czasu i dostępie do specjalistycznych narzędzi oraz rzetelnej wiedzy branżowej pozwala nierzadko zwielokrotnić zyski generowane przez firmę działającą w internecie. Jak to działa i dlaczego skrywa w ramach siebie, aż tak duży potencjał? O tym w kolejnych akapitach.

 

Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?

Zgodnie z dość popularnym w internecie powiedzeniem, jeśli chcemy coś dobrze ukryć, warto umieści to na drugiej stronie wyników wyszukiwarki Google. Jest to oczywiście żart, chociaż jego istota doskonale przekłada się na sytuację witryn, które nie są uwzględniane w ramach pierwszych 10 linków wyświetlanych przez Google w odpowiedzi na frazy korespondującej z ich profilem. Taka sytuacja oznacza bowiem w praktyce, że są one zwyczajnie niewidoczne dla osób zainteresowanych zakupem określonych produktów czy skorzystaniem z usług danej firmy.

Pozycjonowanie stron internetowych jest zatem nierzadko procesem niezbędnym, aby zaistnieć w sieci, na identycznej zasadzie, jak dla placówki stacjonarnej konieczne jest opatrzenie swojego frontu szyldem czy gablotą prezentującą oferowane dobra – bez tego klient nawet nie będzie świadomy, że w danym miejscu w ogóle znajduje się jakaś firma.

Jakie czynniki wpływają na sukces pozycjonowania strony internetowej?

SEO jest alternatywnie stosowanym hasłem w stosunku do pozycjonowania stron internetowych. Fraza ta stanowi akronim od angielskich słów „Search Engine Optimization” i jest świetnym punktem wyjścia do przedstawienia źródła zasad, którymi należy się kierować, aby uzyskać optymalne efekty pozycjonowania. Rozwinięcie skrótu SEO po przetłumaczeniu na polski oznacza bowiem optymalizację pod kątem wyszukiwarki, czyli dokładnie to co, należy zrobić, aby znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania.


 

W przypadku standardów wyznaczanych przez Google optymalizacja SEO obejmuje przede wszystkim czynniki takie jak:

· dbałość o odpowiednią strukturę pozycjonowanej witryny, w tym m.in. o właściwe wykorzystywanie kluczowych znaczników HTML oraz optymalne linkowanie wewnętrzne,

· przykładanie dużej wagi do cech treści zawartych w serwisie – powinny być one nie tylko unikalne, ale również obszerne, merytoryczne i dobrze nasycone frazami specyficznymi dla danej działalności,

· rozpoznawalność w internecie reprezentowana przez liczbę hiperłączy prowadzących do danej strony z innych witryn,

· dostosowanie do obsługi urządzeń mobilnych,

· aktywność w social mediach, na forach internetowych i w obrębie portali związanych z daną branżą.

Dlaczego pozycjonowaniem strony internetowej powinien zająć się specjalista?

Powyżej przedstawiliśmy tylko garść najważniejszych czynników, od których zależy skuteczność pozycjonowania strony internetowej. W rzeczywistości jest ich dużo więcej, a brak ich znajomości może zaowocować nie tyle nawet nieosiągnięciem zamierzonych efektów działań SEO, ile wręcz pogorszeniem widoczności strony, a w skrajnych wypadach nawet zupełnym usunięciem z listy wyników wyszukiwania Google. W związku z tym prace w opisanym zakresie należy powierzać wyłącznie firmom wyspecjalizowanym i znającym temat od podszewki. W przeciwnym wypadku bowiem narażamy się na wysokie ryzyko porażki bardzo bolesnej dla przedsiębiorstwa w swoich konsekwencjach.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: