piątek, 26 kwietnia 2024 09:27

Na czym polega proces pozycjonowania stron internetowych?

Szukając informacji w sieci, zazwyczaj klikamy w trzy pierwsze odnośniki, nieco rzadziej w pozostałe propozycje mieszczące się w dziesiątce wyników. Dalsze skazane są na niepowodzenie. Dlatego warto stawiać na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Czym dokładnie jest ten proces i jak przebiega? Sprawdź!
  • 30.07.2021 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Na czym polega proces pozycjonowania stron internetowych?

 

Pozycjonowanie stron internetowych - co to takiego?

Bez wdrożenia tego typu działań nie ma szans na osiągnięcie sukcesu w sieci przy tak olbrzymiej konkurencji, jaka obecnie panuje na rynku. Dlatego o procesie tym mówi się coraz częściej. Wciąż jednak wiele osób i właścicieli firm, nie wie, czym on jest i dlaczego nie można obyć się bez pozycjonowania strony internetowej.

Kolejność pokazywanych odnośników przez wyszukiwarkę nie jest przypadkowa. Google przyznaje najwyższe miejsca najatrakcyjniejszym witrynom, czyli tym, które mają najwięcej punktów w rankingu. Ten tworzony jest na podstawie informacji zbieranych przez roboty oceniające różne parametry. Im wyższa nota, tym korzystniejsze wyświetlanie linków. Pozycjonowanie stron internetowych dąży do tego, by dana witryna miała jak najwyższą pozycję w odpowiedziach Google na słowa kluczowe wpisywane przez internautów – poprzez poprawę jej atrakcyjności „w oczach” robotów.

Osiąga się to dzięki wielu różnym działaniom, które podejmowane są zarówno w obrębie samej domeny, jak i poza nią. Pozytywne efekty wymagają czasu i trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale zdecydowanie warto. Dlaczego?

Korzyści płynące z pozycjonowania

Celem jest uzyskanie dla witryny wysokiej pozycji na liście wyszukiwarki. Chodzi o zwiększenie widoczności w sieci. Warto zwrócić uwagę, że internauci odwiedzają niemal wyłącznie domeny z pierwszej dziesiątki. Wypozycjonowana strona internetowa to zatem szansa na dotarcie do wielu klientów, a tym samym możliwość zwiększenia sprzedaży i zysków.

Pozycjonowanie stron internetowych

Działania on-site i off-site

W pierwszej kolejności pozycjoner podejmuje kroki w obrębie samej witryny. Ich zadaniem jest optymalizacja techniczna oraz zamieszczenie wysokiej jakości treści, które będą przyjazne algorytmom wyszukiwarki (teksty SEO).

Należy zadbać o bezbłędność kodu html i dodanie odpowiednich znaczników. Trzeba również przyspieszyć szybkość ładowania witryny. Google odejmuje punkty, kiedy otwieranie poszczególnych zakładek trwa długo.

Treść jest niezwykle ważna zarówno dla robotów, jak i klientów. Musi ona być merytoryczna i ciekawa (perswazyjna), ale też odpowiednio sformatowana wg. zasad SEO. Pozycjonowanie stron internetowych to zatem także profesjonalny copywriting. Teksty muszą być koniecznie unikatowe i nie wolno dopuścić do ich duplikacji (np. ten sam opis produktu w kilku zakładkach: m.in. podstrony z przedmiotami różniącymi się tylko kolorem).

Kampania off-site to głównie tzw. link building. Chodzi o to, by w sieci znalazło się wiele linków do danej witryny. Robot Google uzna to za naturalne polecenie i przyzna punkty za atrakcyjność witryny. Tworzenie systemu odnośników odbywa się przez publikowanie rozmaitych tekstów (artykuły blogowe wysokiej jakości i zapleczowe, wpisy katalogowe) z konkretnymi frazami i odnośnikami do domeny.

Stawiaj na profesjonalistów

Proces pozycjonowania strony internetowej nie jest łatwy, wymaga doskonałej znajomości trendów i algorytmów, jakimi kieruje się Google. Istotne jest też doświadczenie, bo wytyczne wyszukiwarki są zmienne, dlatego stała wiedza nie wystarczy. Trzeba umieć obserwować efekty podejmowanych czynności i reagować, zmieniając strategię w przypadku słabych wyników. Dlatego sukces pomogą Ci osiągnąć jedynie profesjonaliści!

Artykuł przygotowany we współpracy z Grupa-Tense.pl

 

--- Artykuł sponsorowany ---