piątek, 19 kwietnia 2024 12:19

Franczyza - sprawdzony sposób na biznes XXI wieku

Wiele osób rezygnuje z otworzenia własnego biznesu w obawie o ryzyko, jakie wiąże się z rozkręceniem firmy od podstaw. Tymczasem istnieje sprawdzony i prosty sposób na prowadzenie firmy, bez konieczności konkurowania z gigantami.
  • 29.10.2019 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Franczyza - sprawdzony sposób na biznes XXI wieku

1.     Na czym polega franczyza?

2.     Lokal gastronomiczny a franczyza

Franczyza to jeden z atrakcyjnych sposobów na prowadzenie własnej firmy przy współpracy ze znaną marką o ugruntowanej pozycji na rynku. Można zdecydować się na prowadzenie dyskontu, np. Biedronki, stacji paliw Orlen lub sklepu Żabka. W systemie franczyzowym pracują również znane i lubiane restauracje i pizzerie.

 

Na czym polega franczyza?

 

Franczyzę można określić jako umowę o współpracy między dwiema stronami - franczyzodawcą, czyli właścicielem praw do marki, oraz franczyzobiorcą, czyli osobą, która na podstawie umowy uzyskuje prawo do wykorzystywania znanej marki w swojej działalności. Nawiązanie franczyzy wymaga umowy, określającej warunki współpracy, zawartej w formie pisemnej.

 

Franczyzodawca zyskuje głównie korzyści finansowe, ponieważ franczyzobiorca jest zobowiązany do wnoszenia opłat za prawo do korzystania z marki. W praktyce jest to zwykle wstępna opłata franczyzowa, bieżąca, miesięczna opłata - w określonej, stałej wysokości lub w formie procentu od dochodów, oraz opłata na wspólny fundusz marketingowy, z którego finansowane są działania promocyjne marki. W zamian za to franczyzobiorca otrzymuje nie tylko prawo do używania nazwy i logo, ale również korzystania z know-how firmy, czyli np. przepisów na potrawy, sposobu wykonania danej usługi lub metod zatowarowania sklepu. Więcej na ten temat można przeczytać na https://www.pracawsieci.net/franczyza/.

 

Lokal gastronomiczny a franczyza

 

Franczyza to coraz częściej spotykany sposób prowadzenia lokalu gastronomicznego. Otworzenie własnej restauracji to ogromne ryzyko, szczególnie dla osób dotąd niezwiązanych z branżą gastronomiczną. Nie odstrasza to jednak odważnych przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać się w tym segmencie rynku. Franczyza pozwala im na spełnienie marzenia, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka - znana i rozpoznawalna marka zwiększa szansę powodzenia inwestycji.

 

W ten sposób w całej Polsce powstają znane i lubiane restauracje i pizzerie, takie jak McDonald's, Da Grasso, Sphinx, Kuchnia Marche czy http://pizzacezarfranczyza.pl/. Franczyzobiorca, który chce rozpocząć swoją karierę w gastronomii, otrzymuje gotowy przepis na biznes, wsparcie finansowe i merytoryczne oraz możliwość korzystania z atrakcyjnych ofert na wyposażenie swojej nowej restauracji, czyli wszystko, czego potrzebuje, aby rozwinąć własną firmę.

--- Artykuł sponsorowany ---